Copycats - Ett intressant fenomen

Caroline Dahlén . 2010-11-25 10:04:24 . Dahlén talar ut

Utrustning: Nikon D300 – Nikkor 50mm f.1,8

Copycats är faktiskt ett ganska intressant fenomen
, folk som inte har egna idéer eller fantasi, dom finns överallt och även jag har själv en som gång på gång går över gränsen. Jag förstår inte riktigt hur dom kan känna sig nöjda med att få beröm för något som någon annan borde ha beröm för.

Jag tar det som en stor komplimang när jag lyckas inspirera er läsare och de är klart att man kan inspireras av bilder,bloggar osv men när mina egna idéer, mina egna bilder, mina inlägg, mina inköp (det finns tydligen inga gränser) ska kopieras rakt av blir jag riktigt jävla upprörd och ledsen. Jag försöker ju faktiskt vara lite originell ibland.

Men hey, jag antar att copycats är det bästa berömmet ;). De betyder att jag måste vara hennes idol och att hon älskar de jag gör så mycket att hon ska göra likadant? ;)
Har ni läsare varit utsätta för nått sånt h

(Jag säger inte att jag ska ha ensamrätt och att jag är först med allt jag gör men jag tror ni förstår själva poängen? Detta gäller heller inte bara foto utan det mesta här i världen ;))
elli

Jag skulle hängt ut fanskapet. ;)

2010-11-25 | 10:51:46
Blogg/hemsida: http://www.elli.nu
Petra Dahlén

Det är bara för att du är så himla bra som folk gör så. Du är bäst syrran!

2010-11-26 | 06:57:57
Blogg/hemsida: http://petradahlen.blogg.se/
Linn

Ja visst är det tråkigt när folk tar åt sig äran för ens bilder m.m. Men man får väl se det från den ljusa sidan, det betyder ju bara att dom ser upp till dig och tycker om det du gör. Och det förstår jag, dina bilder är fantastiska! :)

2010-11-26 | 23:42:39
Blogg/hemsida: http://lhfoto.blogg.se/
Kira

Jag tror bara det är för att folk är avundsjuka på dig! Du tar fantastiska foton , men det andra är verkligen att gå över gränsen! Hoppas att det blir bättre :)

2010-11-28 | 13:05:49
Blogg/hemsida: http://kirafoto.blogg.se/
Matilda [myphoto.blogg.se]

Det du skriver stämmer verkligen, det är tråkigt med såna som får beröm för något som de i stort sett rakt av har kopierat. Men men, som du skriver, det är det största beröm du kan få (eller, det största beröm du kan få är ifall någon snor bilder av dig och påstår att det är den personen som fotat dem)



Lycka till och fortsätt vara originell, det gillar vi! :-)

2010-11-29 | 12:15:14
Blogg/hemsida: http://myphoto.blogg.se/
Anneli - A'la Foto

Jag har en som jag vet beundrar mig väldigt och som har sagt det! Hon har varit hos mig för att lära sig lite och det tyckte jag var jättekul! Men sedan när hon åkt hem så gjorde hon bilder exakt som jag....i detalj...utan något eget i och det gör mig både irriterad och ledsen! Hon kopierar rakt av!



Jag förstår inte hur man kan göra så så jag har full förståelse för att du är irriterad på henne! Visst är det så att de som kopierar beundrar en och vill vara lika duktig eller likadan eller vad det nu är MEN det gör det inte roligare tycker jag!



Stå på dig!

2010-12-05 | 02:00:32
Blogg/hemsida: http://alafoto.se/blogg



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: