Spots #2

Caroline Dahlén . 2013-12-13 17:22:00 . Foto – Modell

Utrustning: Nikon D700 | Nikkor 50mm f/1,4G | Reflexskärm silver/vit 110cm (silver)
Modell: Julia Bergstedt MUA: Hanna Jonsson
 
Lite fler bilder på den söta leoparden Julia, jätte söt tjej som jag hoppas att jag får jobba lite mer med :). Just nu önskar jag mig en ritplatta, tror det skulle underlätta när man redigerar såna här bilder, för då jobbar man ju lite extra med detaljer, fixar till lite mer småsaker i sminket osv. Är det nån läsare som använder en sån vid redigering? :).
Viktoria

en ritplatta har jag suktat efter så länge! Men det har aldrig blivit av att jag har köpt en. Kanske ska köpa en till mig själv i julklapp, haha ;)

2013-12-13 | 18:06:32
Blogg/hemsida: http://letsriskourlives.blogg.se
Frida

Har haft min ritplatta i många år och även om jag mest använder den till att rita är den otroligt hjälpsam även vid redigering av bilder. Man får ju mycket bättre precision just på detaljnivå :)

2013-12-13 | 18:24:14
Blogg/hemsida: http://fridasofi.blogspot.se/
Moa - hobbyfotograf

Tror att Elin Kero (nevnarien) använder sig av det :)

2013-12-14 | 12:36:08
Blogg/hemsida: http://moahakansdotter.blogg.se/
Anneli - A'la Foto

Jag har en ritplatta men det är oerhört svårt att lära sig använda den tycker jag! Jag vet att alla säger att precisionen blir mycket bättre och dessutom ska armar och handled avlastas men i början blir det precis tvärtom (stel som pinne i hela kroppen med värk för att man spänner sig) och precisionen är verkligen inte precis! ;) Men tanken är att jag ska lära mig och DÅ...tänker jag att det ska bli bättre!

För övrigt toksnygga bilder med läcker sminkning och bakgrunden är superläcker! Älskar det rosa som framhäver modellen på ett snyggt sätt!

Svar: Tack för din åsikt! Jag antar att det tar ett tag att lära sej som sagt :P men så förbaskat svårt att göra raka linjer med en data mus ;)
Tack så mycket, va roligt att du gillar dom :)
Caroline

2013-12-18 | 14:02:29
Blogg/hemsida: http://alafoto.se/blogg



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: