Att utvecklas som modell & person

Caroline Dahlén . 2012-11-13 11:15:00 . Prestationer

 
När jag och Joline först blev vänner så såg jag en fantastiskt vacker människa, ni vet en sån man bara måste fotografera för att dom har nått speciellt. Men hon var kameraskygg och hennes självförtroende var inte på topp. En dag när hon hälsade på så sa jag: "Idag ska jag fota dig" och jag såg direkt hur obekväm hon blev men vi satte oss på gräsmattan och tog några bilder (första bilden), även om bilderna blev super fina så lyste hennes osäkerhet igenom och det blev bara en handfull bilder där hon inte såg livrädd ut. 
 
Även om Joline tyckte det var obekvämt så bestämde hon sig för att hon skulle göra det bättre så hon planerade en ny fotografering (andra bilden) och även om hon var otroligt nervös och skakade av köld så blev resultatet hur bra som helst och hon såg inte ett dugg rätt ut på någon av bilderna. Sen färgade hon håret rött och jag kunde verkligen se hur hennes självförtroende ökade, vi gjorde ännu en fotografering (tredje bilden) och här ser jag en otroligt självsäker och super snygg tjej! Bilderna blev magiska!
 
Efter det har vi gjort ett par fotograferingar till och jag som både vän och fotograf kan verkligen se hur hon utvecklats, inte bara som modell utan även som person. Bara för att jag mer eller mindre tvingade henne att stå framför min kamera. För visst är det en stor skillnad på tjejen på den första bilden och den sista? :)
 
Det jag vill få fram är att man verkligen ska lyfta fram sina vänner och de personer man tycker är vackra, säg det till dom! För tänk va mycket det gör för dom och hur mycket dom kan växa som personer :)
POOS

För det första så vill jag bara säga: Gud vad hon är vacker! Vilka ögon bruden ligger inne med :)
Och man ser starkt hur hon utvecklats!

2012-11-13 | 12:12:34
Blogg/hemsida: http://www.POOS.blogg.se
Frida

Ja verkligen stor skillnad! Så kul :)

2012-11-13 | 12:21:22
Blogg/hemsida: http://blogg.fotografia.se
Rebecka Vigren - Fotoblogg

Så fint skrivet! Håller verkligen med dig om det sista!

2012-11-13 | 12:28:32
Blogg/hemsida: http://www.rebeckav.blogg.se
Victoria

Man kan redan se på andra bilden att hon inte ser lika rädd ut. På sista bilden se hon inte alls rädd eller blyg ut, hon & du också för den delen har utvecklats enormt.

2012-11-13 | 16:26:56
Blogg/hemsida: http://impalaa.blogg.se
Andréa

Vad fint skrivet av dig, Joline behöver verkligen en vän som dig. Som tar fram hennes självförtroende. Jag som syster till henne vet att det verkligen har varit på botten. Hur ledsen hon varit och mått dåligt. Men idag är det en annan Joline. Tror hon känner sig ganska nöjd med sig själv idag, vilket är otroligt skönt att se. Istället för att låta någons ord slå ner henne så kan hon idag sträcka på sig och bara rycka på axeln. För hon ÄR vacker, och har alltid varit. Men kanske idag är ännu va lrafe för att just hennes självförtroende är så mycket bättre!
Tack för att du hjälpe henne med det !! <3 Kram

2012-11-13 | 16:37:50
INGELA

ååååå va fint skrivet av dig carro precis så är det.Joline är så vacker men hon med sitt ödmjuka sätt så varken ser hon det själv eller tycker hon det själv.Det brukar vara så att fina människor är självgoda och märkvärdiga av sig men detta finns inte i Jolines värld alltid lika ödmjuk och fin mot andra människor.Tack för att du förevigar mina fina dotter och att du kom in i vårat liv du betyder mer för oss än du kan ana Carro <3

2012-11-13 | 18:59:20
Anna

Fantastiskt bra inlägg

2012-11-13 | 20:16:51
Lillian

Vad roligt! Från Rödluvesessionen fick ni flera bra bilder och den ovan är kalas. Inte mycket osäkerhet i den blicken! :-)

2012-11-13 | 20:17:52
Blogg/hemsida: http://lilliansfoto.blogg.se
AKP Photography

Kjempefint innlegg :D Jeg ser utrolig stor forskjell på det første og de andre 3 bildene!!

Det er en god følelse og få noen til og føle seg bedre :D

2012-11-13 | 20:20:00
Blogg/hemsida: http://www.bloggakpphoto.net
Katarina Ratcliffe

Så sant och fint! Och bilderna är underbara - gillar framför allt bilden med det röda håret!

2012-11-13 | 21:13:16
Blogg/hemsida: http://brakat.blogg.se/
Sofie DJ

Härlig text! :-)!

2012-11-13 | 22:06:23
Blogg/hemsida: http://duvhok.blogg.se
Emma Roodla - fotograf

man ser verkligen utvecklingen!! Jag är extremt noga med att berömma mina vänner och även alla sorters människor jag ger gärna mkt kommentarer för att jag vet att det gör skillnad. man blir säkrare och man mår bättre, jag har själv en kompis om har peppat mig eller ja gett mig fina komplimanger om allt och inget och hon får mig verkligen att känna mig fin VARENDA gång jag träffar henne och det är sååå värt!

Likdant när jag fotograferar så öser jag komplimanger just för att göra modellen så bekväm som möjligt och för att jag uttrycker mig väldigt mkt och lätt när jag fotograferar. är det något jag verkligen gillar så säger jag det :)!

jag tycker heller inte komplimnger behöver vara enorma och genomtänkta utan det räcker med at säga att någon har fina skor eller kanske åh vad fint sminkad du är, fin tröja, vad fint ditt hår ligger osv. Ja bara sånna små skaer gör verkligen skillnad!! Vissa personer behöver få veta mer än andra men ALLA människor behöver få komplimnger då och då för att stärka sitt självförtroende och även sin självkänsla enligt mig alla fall :)!

Svar: Ja det känns verkligen bra! Jag brukar va lite för pinsam för mitt eget bästa och säga till främlingar jag precis träffat typ "åh va snygg du är" lite pinsamt men dom blir glada :)
Caroline

2012-11-14 | 16:46:06
Blogg/hemsida: http://babiidarling.blogg.se
Emma Roodla - Fotograf

haha jaa men det är ju superbra :)!!

2012-11-16 | 10:24:32
Blogg/hemsida: http://babiidarling.blogg.se
Annie

Wow, så kul att se! Hon är ju supervacker och bilderna helt underbara!

2012-11-18 | 13:55:36
Blogg/hemsida: http://narannie.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: