Cheesecake

Caroline Dahlén . 2010-05-31 16:59:20 . Allmänt/Vardag

          Nikon D300 – Nikkor 50mm f.1,8 –  Close-up filter +4

Idag ska jag laga middag åt min pojkvänn och pappa. Det ska bli Chili Kyckling som min mamma lärt mig göra som är helt gudomligt god (recept kanske kommer upp om någon är intresserad) och hallon cheesecake till efterrätt som jag gjorde imorse. Tänkte dela med mig av receptet till er, de är super enkelt att göra och så himla gott! :) 

Ingridienser:
10 digestivekex
75g smör

Fyllning:
400g färskost
½dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3 äggulor

Gör så här.
Sätt ugnen på 175 grader. Krossa kexen i en bunke, smält smöret och blanda det med kexsmulorna. Tyck ut massan i en form (de är bra med löstagbar kant). Blanda ihop (elvisp funkar bäst) färskost, socker, vaniljsocker och äggulorna till en jämn smet. Bred ut massan i formen på kexmassan. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 20-30min.

Jag ville ha lite extra smak, för jag gillar inte riktigt det "naturella". Så jag hällde i massor av hallon. Det blev super gott och man kan säkert hälla i precis vad man vill för frukt :) Jag ställde även min i frysen ett par timmar, mums! :) Visst ser det riktigt smarrigt ut på bilderna? :)
Emma Roodla - Foto

åh smaskigt detta såg ut :D!

2010-05-31 | 17:55:06
Blogg/hemsida: http://babiidarling.blogg.se/
Sofia H[sofiaphoto.blogg.se]

Svar: Jag har aldrig tidigare gjort åt någon annan men gör det gärna när jag får tid över ;D Jag är inte jätte duktig, men dåliga bilr dom väll inte ;P En fråga, länkbyte? :D

2010-05-31 | 20:20:27
Blogg/hemsida: http://sofiaphoto.blogg.se/
Sofia

åhh, det ser verkligen supergott ut ! Tror jag minsann ska ta och göra samma sak :D Snälla lägg ut recceptet på kycklingen!



Måste säga att du tar de bästa djurbilderna jag sett! Avundas dig!

2010-05-31 | 21:15:00
Claudia

Mums, nu blev man hungrig :)

2010-06-01 | 13:07:14
Blogg/hemsida: http://claudiablomqvist.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: