Equus – Tim Flach

Caroline Dahlén . 2010-03-10 12:24:38 . Prylar


Igår hämtade jag ut min nya underbara bok,
Equus av Tim Flach. Den var helt sjukt stor, jag förväntade mig en bok i ca A4 format och får ett paket som var myyycket större, tror den är ca A3. Tim Flach är en helt otrolig fotograf och boken är helt fantastisk! Boken kostar runt 390kr. Bredvid den står mina andra fotoböcker, med bilder på katter och hundar som jag fyndade på bokrean förra året.

Fotosidan.se – "Tim ger nytt ljus åt porträtt-fotografering och i fokus står projektet ”Equus” (latin för häst) där han porträtterat hästen i alla dess former, både i studio och i det vilda. Bland annat har han fotograferat arabiska
fullblod i öknen och islandshästar vid glaciärer. Denna typ av fotografering är inte baserad på djurens naturliga beteende där det gäller att exponera vid rätt tidpunkt. Tim Flach jobbar istället med intensiva förberedelser, scenografi, ljussättning och ett stort team av medarbetare för att skapa sina bilder."

J e n [ foto, inredning & katter]

Åh de där böckerna hade man ju inte tackat nej till :)



sv; ja visst är hon vacker :D o gör sig otroligt bra på bild :)

2010-03-10 | 17:46:47
Blogg/hemsida: http://piecesofjen.blogg.se/
Mette Lund Lindberg

Åh Tim Flachs bok är ju bara helt underbar! Fick boken av min bror i julklapp förra julen, då blev man inte lite glad :D

2010-03-16 | 18:55:01
Blogg/hemsida: http://www.mettesfoton.com
Stefan

köpte den på fotomässan och den är helt underbar, där hade man även möjlighet att se bilderna förstorade och det gjorde ju inte intrycken mindre.... en klar inspirationskälla!

2010-03-17 | 23:09:01
Blogg/hemsida: http://se-bilder.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: