En ny gäst.

Caroline Dahlén . 2010-04-30 17:06:44 . Gästbloggare – Emma

Från Caroline Dahlén kl 10.32
"Har du lust att gästblogga i helgen?"

...Oj tänker jag. Gästblogga... spännande, det kör vi på! Vilken utmaning!

Men vad tusan ska jag blogga om då? Kanske borde berätta vem jag är först (bra idé!)
Emma Jansson, fröken Jansson, fotograf & konstnär Jansson.


23 år, kommer från ett litet ställe mellan Hultsfred & Vimmerby i nordöstra Småland. Driver ett eget företag sedan ett par år tillbaka och fotograferar, håller på med reklam och målar på heltid. I min kamera fastnar gärna islandshästar, småländsk natur & djur, kor och får. Jag fotograferar även en hel del människor. Jag målar gärna dagdrömmande kronhjortar, fräsande & väsande fiskar, äpplen och dansande tölthästar.
Man skulle nog kunna beskriva mig såhär:
Jag jobbar för mycket och åker land o rike runt för att fotografera vackra hästar. Kvällarna tillbringar jag helst i ateljén med några härliga gamla LP-skivor och persikojuice eller krälandes på en gräsåker letandes efter rådjur. Jag råkar vara hopplöst förälskad i storstäder (som London, New York & Boston), sommarnätter, smultron, småländsk natur och körbärsläppsyl. Annars gillar också jag syrendoft, citronte, chaite, pyssel, indie, loppisfynd, islandshästar och liljekonvaljer och ord som vårbäck & rabarberrörelse. Hyfsat engagerad i landstingspolitiken och en liten Nintendonörd.
Jag har tre "motton" som brukar smyga med mig vart jag än går:
"La vie n'est que l'interminable répétition d'une représentation qui n'aura jamais lieu"
"I live my life like it is one big magic christmas eve. It makes me happy, happy, happy"
"Ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Vad dom betyder? Ja, det får blir du läsa om en dag eller två ;-)

Vårvintern 2008 lärde jag känna Caroline och första gången vi sågs var på Stockholms Centralstation, en kvart innan vi åkte ut till Arlanda för att åka till Island tillsammans. Det hade ju (om vi hade haft otur) kunna gått åt helvete. Två okända personer - en vecka på Island... Men som tur var gick allt strålande och vi ägnade dagarna åt att fota och nätterna att diskutera. Sedan har vi setts med jämna mellanrum, allt från en vecka hos mig till snabbvisit i Värmland eller två dygn i London.

Under dom här dagarna kommer jag bjuda på en hel del illustrationer och lite bilder, allt från gråhundar till islandshästtävlingsbilder. Är det något du undrar över? Lägg in en kommentar :-) Och fråga mig gärna om allt möjligt! Är det något särskillt du vill se kanske?

Här kommer några av mina favoritbilder, bilderna är såklart klickbara... :)

Rådjurshopp / Vildsvinsjakt / Harskutt

Fotoprojekt till Emåmejeriet / En fransksmåstad / Simlir från Ammor

Stoflock i Rumma / Fjordingdans i Värmland / Víli från Lönneberga

Maria & Kristofer / Ellen / Fårmamma / På Island...

Min blogg hittar du här

Och Glad Valborg på er!
FF [Frida - Fotografering]

Vilka grymt grymma bilder alltså! =) Tummen upp för dom!

2010-04-30 | 19:32:09
Blogg/hemsida: http://fridalautin.blogg.se/
Sessan

Spännande med en gästbloggare :)

Välkommen.

2010-05-01 | 08:21:20
Blogg/hemsida: http://victoria87.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: