Batteries-Online.se

Caroline Dahlén . 2014-07-10 15:20:01 . Dahlén tipsar

 
För ett par veckor sen fick jag hem ett batteri från Batteries-online.se som jag skulle testa. Det är mitt första batteri som inte är ett originalbatteri, så först var jag lite skeptisk. Jag har nämligen annars fått intrycket att icke orginal är betydligt sämre än orginal i kvalité, men nog fick jag mig en knäpp på näsan.

Jag började med att ladda ett tomt orginalbatteri och sedan batteriet från Batteries-online.se. Jag blev glatt överraskad när det var batteriet från Batteries-online.se som laddades snabbast på ca 1 h och 15 min, för det hade jag inte trott. Orginalet (även om det har några år på nacken) laddades på ca 1h och 40min. Nu, efter tre veckors testande har jag fotograferat två bröllop, tio porträttfotograferingar och lite privata bilder, jag har inte laddat batteriet en enda gång under den tiden! Först idag såg jag att det är tomt. Verkligen glatt överraskad! Nog för att mina orginal batterier som sagt har några år på nacken men de fixar inte sånna tider! Det är superbra betyg! 

Så, vad har jag lärt mig av att testa ett icke orginalbatteri? Att dom är minst lika bra, bättre i just det här sammanhanget. Långa batteritider är ett måste för mig som ibland fotograferar bröllop på över 12h, sen att det skiljer 490kr i pris gör det ännu enklare att välja ett batteri från Batteries-online.se.

Orginalbatteri från cyberphoto: 699kr
Batteries-online.se: 209kr
Moa - hobbyfotograf

Åh vad skönt med ett billigare pris. Suger att lägga ca 500 kr på ett batteri. Ska beställa ett batteri från denna sida istället :)

Svar: Eller hur? och nu när jag inte märkt nån större skillnad så känns det bättre att köpa betydligt billigare! :)
Caroline

2014-07-16 | 15:22:02
Blogg/hemsida: http://moahakansdotter.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: