Photoshoptips - svartvitt

Caroline Dahlén . 2012-03-08 11:32:42 . Foto – Tips & Trix

Det finns många sätt att göra en bild svartvit i photoshop. När jag ska göra en bild svartvit i photoshop är mitt favoritverktyg utan tvekan övertoningskarta (gradient map). Det är super enkelt att använda, man kan göra många olika variationer, det blir ett bra och kontrastrikt resultat. Jag älskar mycket kontrast i svartvita bilder !

Börja med att öppna bilden du vill göra svartvit i photoshop.

Se till att färgerna i verktygspaletten står på svart och vitt. Gå in på bild>justeringar>övertoningskarta (image>adjustments>gradient map).

Sen är det färdigt, hur enkelt som helst och går super snabbt :)
Hanna

Så mysig bild!



Håller med. När jag hittade Gradient map blev det äntligen som jag ville, har svårt för de ljusgrå svart-vita bilderna utan kontrast men det är så klart en smaksak.

2012-03-08 | 12:32:58
Maria

svartvita bilder är verkligen något som jag är dålig på, så detta ska jag absolut testa!!

Tack för tipset!! :)

2012-03-08 | 16:15:52
Blogg/hemsida: http://mariasfotoklipp.blogg.se/
Sara

Vilket bra tips! Tack så mycket!! :D

2012-03-08 | 16:28:11
Titti

så fin bild! :)

2012-03-14 | 00:24:23
Blogg/hemsida: http://lillapingu.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: