Mina dermal anchor

Caroline Dahlén . 2013-03-22 11:12:30 . Allmänt/Vardag

bild 1: precis nygjorda, bild 2: en vecka efter, bild 3: ena stenen har åkt ur, bild 4: bytt ut översta plattan till en ny med sten.
 
Har du klistrat dit dom? Gör det ont? Hur får du ut dom där? Att ha två dermal anchor synligt på bröstet gör att man får väldigt många frågor ;). Nej det är inget jag har klistrat dit, dom sitter fast under min hud med en liten platta (googla om ni vill se hur de görs) :). Jag tycker inte att det gjorde speciellt ont, det svider mest men det beror ju såklart på hur hög smärttröskel man har. Tyvärr har dessa en tendens att vandra ut ur kroppen, mina har jag haft sen i slutet på december och det verkar som att dom kommer få sitta kvar :). Detta är en ganska permanent piercing, för att få ut dom måste man lägga ett pyttelitet snitt och lirka ut dom.
 
Smaken är ju som baken om man tycker det är snyggt eller inte, jag tycker dom är jätte fina! Det gnistrar lite och de syns även om det är lite diskret. Jag väljer ju själv om jag vill visa dom eller inte :). Jag gjorde mina hos min vän Håkan på 13 BodyArt i Munkfors.
 
Har ni några frågor är det bara att ställa som en kommentar så ska jag svara så gott jag kan :).
Sofie / Komigensofie

I like! När jag tog mina cheeks så ville dom göra anchors istället för "riktiga" piercingar. Fast jag sa nej eftersom att jag ville ha smilgroparna som blir efter dom riktiga piercingarna :D

Har dock övervägt att sätta anchors nån annanstans, det är ju så snyggt! Skulle nog vara fint att sätta som "blänk" lite här och där på min stora rostatuering på ryggen :D

(Fast det är ju lite extra läskigt att man måste skära ut dom när man är less ;))

2013-03-22 | 11:46:53
Blogg/hemsida: http://komigensofie.blogg.se
Martina

Fin detalj som är lagom diskret! Finns det olika stenar som man kan byta till? :)

Svar: Tack, ja det är super fint. Finns i massa olika storlekar och färger :)
Caroline

2013-03-22 | 16:31:10
Blogg/hemsida: http://johanssonmartina.blogg.se
AKP Photography

Elsker micro demals å jeg syns du passer dem kjempebra!!

Jeg hadde også en ved siden av høyre øye, men jeg fikk betennelse så den vokste ut etter 3 måneder :( Savner den sånn. Har planer om å ta ny når kroppen min er blit en del friskere ;)

2013-03-22 | 16:35:02
Blogg/hemsida: http://www.bloggakpphoto.net
POOS

Jag har vart sugen på att ha lika som dig, fast med två på varje sida :) Det är för jäkla snyggt!

2013-03-22 | 20:12:44
Blogg/hemsida: http://www.POOS.blogg.se
Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Himla fint! Är sugen på att skaffa jag å, men jag är så satans rädd att det ska göra ont.. :P

Svar: Jag tyckte inte att det gjorde så farligt ont faktiskt, men det är ju så olika :) Jag tycker att det gör mycket ondare att göra en vanlig piercing, och då har jag piercat mig på 5 olika ställen ;)
Caroline

2013-03-23 | 16:28:03
Blogg/hemsida: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Jessica "classica" Persson

va läckert, jag har tänkt på de där om man skulle ha en förlovning/bröllops ring med sten och fick ett jobb som man inte kan bära smycken, men som tur har jag det inte :)

2013-03-24 | 11:55:55
Blogg/hemsida: http://classica.blogg.se
Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Tar det lång tid innan man vänjer sig vid dom?
Om dom är i vägen å man fastnar i dom i så? :P

Svar: Jag tycker nog att jag vänjde mig väldigt fort :)
Caroline

2013-03-26 | 08:33:40
Blogg/hemsida: http://yohannafotograferar.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: