Det här gör mig upprörd och ledsen

Caroline Dahlén . 2013-01-31 18:55:00 . Dahlén talar ut

 

Jag hade inte tänkt ta upp den här kommentaren först men jag kan helt enkelt inte låta bli för den gör mig både upprörd och lite ledsen. Det finns säkert fler som tycker som den här personen så här kommer ett öppet svar.

Ja, det har blivit färre med hästbilder den senaste tiden. Ja, det är jätte tråkigt att min sagohäst dog, att hon tog med sig min inspiration till att fotografera hästar i graven och jätte tråkigt att du känner att du får lida för det, verkligen jätte tråkigt. Jag bloggar för att det är roligt och för min egen skull, jag fotograferar hästar för att jag älskar det, för att det gör mig glad, jag gillar att visa er mina bilder och att få respons på dom. Jag tycker det är rätt tråkigt att det kommer såna här kommentarer. Alla som fotograferar vet att det finns vissa tidpunkter man helt enkelt inte har någon inspiration. Jag skulle jätte gärna fota häftiga bilder på hästar hela dagarna men jag har även ett företag att sköta, en hel del fotojobb att fotografera och ett extra jobb i Norge på det. Så det är inte alltid det finns tid till att fotografera mina egna projekt. Dessutom är jag fotograf, inte enbart hästfotograf. 
 
Jag tvingar ingen att läsa min blogg, det är jätte roligt att så många gör det. Vill man inte läsa så behöver man helt enkelt inte göra det. 
i ♥ p h o t o - tilda

Caroline,
fantastiska Caroline. Dina bilder är magiska, hästbilder som andra fantastiska porträttbilder. Du vet väl om att jag går in på din blogg för att leta inspiration? Det gör jag iallafall.
Jag vet att jag är långt ifrån bra om man ska jämföra sig med dig (vet att det är farligt att jämföra sig med andra som fotograferar) men dina bilder får mig att fortsätta kämpa med fotograferandet.
Klart att man inte alltid har lust och ork att ta upp kameran för att gå ut, men kämpa på, okej?
Jag älskar din mysiga blogg, dina fantastiska bilder.
Sluta inte. Sluta aldrig göra något som får dig att må bra, även om det är svårt.
Styrkekramar ifrån en följare!

Svar: Tack för dina fantastiska ord, dom går verkligen rakt in i hjärtat!
Caroline

2013-01-31 | 18:59:23
Blogg/hemsida: http://iheartphoto.webblogg.se
Louise

Ta inte åt dig av den kommentaren du fick Caroline. Jag tycker att du är en fantastiskt duktig fotograf, oavsett om det är hästar, människor eller något annat som du fotograferar. Jag älskar att komma in på din blogg och se att du har uppdaterat. Man är alltid nyfiken på vad det är för något du har fotograferat eller har skrivit om!

Fortsätt med det du gör, för det gör du förbaskat bra!! :)

Svar: Tack fina du, så himla kul att höra! Hoppas det är bra med dig och Marre :)
Caroline

2013-01-31 | 19:16:16
Blogg/hemsida: http://sundaay.blogg.se
Josefin Lööv

Jag tycker du gör ett helt fantastiskt jobb, och att bara rikta in sig på hästbilder, är i min mening, fel för dig. Du gör andra bilder precis lika bra, och jag tycker att det vore en stor förlust om du slutade med det! Dessutom, alla som fotograferar VET att har man inte lust, så blir bilderna därefter!
Suget efter hästfoton kommer tillbaka så småningom. Gör vad du känner för sålänge!

Kramar från Tärnsjö

Svar: Tack så mycket! Jag håller helt med dig, tvingar man sig att fotografera så blir det heller inga bra bilder.
Är du från Tärnsjö? Min vän och assistent har nyligen flyttat dit :)
Caroline

2013-01-31 | 19:16:55
Blogg/hemsida: http://josephin.blogg.se
Tove Kjaerran

För det första, den här personen har uppenbarligen aldrig förlorat något som är så nära en själv som ens inspirationskälla. Att vara någons inspiration är väldigt stort och då den källan försvinner kan det dra med sig otroligt mycket, oavsett om det är ett djur eller människa.

För det andra, den här personen har uppenbarligen inte förstått att det som gör dina bilder så fantastiska, är din förmåga att förmedla känslor. Har man inte rätt sinnesställning eller tanke är det fruktansvärt svårt att bara producera bilder på löpande band. Det bästa skapas inte under press, det kommer till en och framställs med kärlek. Det är den viktiga skillnaden mellan en vanlig bild och ett fotografi, tycker jag. Du förmedlar alltid så fina hästbilder, men de ska inte pressas fram, du gör helt rätt. Fortsätt med det! ♥

Svar: Nu får du mig helt tårögd kära du. Ser fram emot att träffa dig i sommar/höst ♥
Caroline

2013-01-31 | 19:19:00
Blogg/hemsida: http://tovekjaerran.blogg.se/
Joline

Du är bäst på allt du gör! Självklart tryter inspirationen ibland, vare sig man vill eller inte. Men det här är ju ett jättebra tillfälle för dig att få fota andra saker - bebisar/barn, porträtt o.sv och då få visa dina andra fantastisk sidor som fotograf, att du kan lyckas med annat än bara hästfoton. Sen har det väl inte varit dom bästa väderförhållandena för hästfoto heller? Glöm inte hur många som tycker att du är fantastiskt duktig på det du gör och uppskattar dig. Jag kommer alltid se upp till dig min fina vän, du är bäst! Och det kan ditt största fan (du vet vem ;)) också intyga! Kram på dig <3

Svar: Tack fina vän! Nej, vädret har väl knappast varit speciellt bra den senaste tiden. Hoppas det kommer en riktig snöstorm så vi kan fota våra bilder!! Hälsa mitt största fan också ;)
Caroline

2013-01-31 | 19:19:10
Blogg/hemsida: http://jolinedanielsson.blogg.se
Malin

Åh, fina du! Lyssna inte på såna där kommentarer... Det är inte ditt problem att personen inte kan uppskatta din blogg utöver hästbilderna. Du är fantastiskt och dina bilder är jättefina.

Jag älskar din blogg och din kreativitet. Keep going!
Kram

Svar: Tack Malin, det värmer lite extra när det kommer från dig. Jag älskar även din blogg och ditt fantastiska sätt att skapa!
Caroline

2013-01-31 | 19:21:23
Blogg/hemsida: http://molkan.se
Josefin Lööv

Nämen! Vem är det? (det kanske du inte vill skriva ut här) Och hur sjutton hamnade hon i lilla Tärnsjö? Bland alla mygg! :) Vad häftigt. Världen är bra liten!

Svar: Hon har precis börjat en utbildning där :) Hon gillar hästar och foto, ni kanske skulle gilla varandra :)Här har du hennes blogg: http://norderphotography.blogg.se/
Caroline

2013-01-31 | 19:22:28
Blogg/hemsida: http://josephin.blogg.se
Ingela en av din största beundrare

Herre gud vad småaktigt av denna människa.Visst jag älskar alla dina hästbilder,men ska jag vara helt ärlig så älskar jag alla dina bilder följer din utveckling som fotograf med stor förväntan,vad ska du hitta på nu???Vad kommer att hända?? För att inte tala om alla helt underbara bilder som du har tagit på min dotter,det är säkert "enkelt" att ta bilder på Joline,för att hon är så himla fin men kan inte nog tacka dig vad du har gjort med hennes självförtroende.Så kan bara säga underbara ,goa Carro fortsätt ta alla dessa underbara bilder mig spelar det ingen roll om det är hästar,hundar,tjejer,killar,gammal,ung,bal,bröllop,natur mm mm.Tack för att du delar med dig av alla dessa underbara bilder och väntar med spänning på nästa bild som dyker.Massa kramar till dig från mig Ingela <3 <3 <3

Svar: Tack Ingela, mitt största fan :) <3
Caroline

2013-01-31 | 19:34:13
Jungarå Fotografi

Vad begär folk egentligen! Blir fan irriterad. Folk förstår ju inte att man har ett liv utanför bloggen och att man kanske inte alltid kan styra hur den utvecklar sig.

Ta inte åt dig Caroline! Kramar på dig!!!

Svar: Nej jag tror inte folk förstår att jag faktiskt inte sitter vid datorn precis hela tiden.
Vi måste ses snart igen, börja planera inför nästa rolighet ;)
Caroline

2013-01-31 | 19:36:21
Blogg/hemsida: http://www.jfotografi.se
Josefin Lööv

Men åhh vad kul! Då ska jag se till att mejla henne! Tack för tipset!

2013-01-31 | 19:40:14
Blogg/hemsida: http://josephin.blogg.se
Sanna Andersson

jag förstår dig helt och hållet, jag tycker att dendär kommentaren är väldigt orättvis. Att önska en sak är ju en sak, hon hade kunnat skriva att hon saknar och önskar mer hästbilder men att klanka ner sådär bara för att det inte är hästbilder just nu är ju bara otroligt konstigt.
Trist att det kommer sånna kommentarer, men du ska verkligen inte ta åt dig. Du är superbra på att både fota och blogga och ska jag lämna en personlig åsikt så tycker jag att det är toppen att det är blandat med foton, personligt och allt mellan himmel och jord..men det är ju jag det ;)
kram på dig ! hoppas vi kan ses snart igen

Svar: Tack Sanna, va fint av dig att du tycker det! Jag hoppas absolut att vi ses snart igen, så ska jag lära dig lite mer hemligheter ;)
Caroline

2013-01-31 | 19:44:25
Blogg/hemsida: http://moonzanna.se/
Sabina

Att folk tror att de kan kommentera vad som helst :( Har du inte kvar hästen så är det naturligt att det inte är några hästbilder. Din blogg speglar ditt liv. Jag började följa dig när du slutat lägga ut hästbilder. Du tar fina bilder.

Svar: Tack så mycket!
Caroline

2013-01-31 | 19:54:06
Blogg/hemsida: http://chahina.se
Jungarå Fotografi

Ja absolut :D! Jag skulle kunna på tisdag, hur ser det ut för dig då? Hoppas inte du är i Norge...

Svar: Tisdag funkar perfekt för mig! :)
Caroline

2013-01-31 | 19:56:28
Blogg/hemsida: http://www.jfotografi.se
Lillian

Hästbilderna är oftast helt fantastiska men jag skulle säga att ibland har du många hästbilder, ibland en period med lite mindre. Men det är ju så livet är, det går upp och ner. Förstår att du kanske inte har inspiration just nu att fota hästarna men det kommer tillbaka, det är ju där du har din passion och den har jag svårt att tro att du skulle tappa.
Så strunta i fullblodsidioter och gör det som känns bra på din egen tid, passionen kommer tillbaka! :-)

Svar: Tack för dina fina ord!
Caroline

2013-01-31 | 19:57:04
Blogg/hemsida: http://lilliansfoto.blogg.se
Jungarå Fotografi

Gud va bra! Gud va kul! Ska jag komma till dig? :D

Svar: Om du kan så skulle det vara jätte bra :D
Caroline

2013-01-31 | 20:02:52
Blogg/hemsida: http://www.jfotografi.se
Jungarå Fotografi

Det gör jag jättegärna. Mysigt! Hörs mer när det närmar sig då :D. Hadé bra så länge! Kram

2013-01-31 | 20:07:40
Blogg/hemsida: http://www.jfotografi.se
Jessica Persson

Visst var de häst fotograferingen som fick mig att börja läsa din blogg, men som du skriver och som vissa andra så kan man inte hålla på med en enda grej, du har dina jobb att sköta och jag följer fortfarande pga av att jag älskar de du gör och dina sjukt vackra bilder du lägger upp och det inspirerar mig mycket. Fortsätt som du gör, och gör de du känner för och inte vad alla andra vill.

Svar: Tack, känns bra att höra att det finns de som följer mig för alla mina bilder :)
Caroline

2013-01-31 | 20:19:17
Blogg/hemsida: http://classica.blogg.se
Frida

Du är helt awesome och det viktigaste är att bloggandet känns bra för dig! Jag älskar dina hästbilder, och jag älskar alla andra bilder du tar, så följ ditt hjärta och fota det du själv vill <3

Svar: Tack så mycket!
Caroline

2013-01-31 | 20:49:03
Blogg/hemsida: http://fridisbilder.blogg.se
Katarina

Nej, ta inte åt dig! Och jag är ju ingen hästtjej så jag har faktiskt läst din blogg "trots" alla hästbilder (förstå mig rätt nu).
Allt går i vågor. Inspiration mm. Man kan inte tillfredsställa allt och alla. Gör det som känns rätt och det du behöver.

Svar: Jag förstår precis hur du menar. Tack för dina ord! :)
Caroline

2013-01-31 | 21:47:31
Blogg/hemsida: http://brakat.blogg.se/
Victoria

Håller med det som nån skrev här ovanför. Det går inte att tillfredställa alla. Gör din grej och det som du tycker är roligt, sen får de som gillar det stanna kvar och de som inte gör det kan läsa någon annan blogg. Det viktiga är att du trivs med det som du lägger upp :) Och som du skriver, du är ju fotograf och tar jobb inom fler genrer än hästar. Styrkekramar till dig! Det du gör är jättebra! :)

Svar: Tack fina du, så himla fina ord! Tack! :)
Caroline

2013-02-01 | 09:46:48
Blogg/hemsida: http://eyepoetry.blogg.se
sussi

Precis som ovanstående skriver, det går inte att tillfredsställa alla! Dina bilder är fantastiska oavsett motiv! Om man skulle fota, blogga och leva sitt liv efter andras krav och önskemål hela tiden så är det ju inte ens egna ord och ideer som visas. Läsare får man för att man är intressant inte för att man ger med sig på diverse krav, då skulle ju alla skriva om nästan samma saker :)
Nää, keep up the good work!!
KRAM

2013-02-01 | 14:06:31
Blogg/hemsida: http://liljalilium.blogg.se/
Agnes

Jag tycker att du är en fantastisk fotograf. Hoppas förstås att det kommer slinka med fler hästbilder här i fortsättningen (eller ja, djurbilder överhuvudtaget), eftersom att det är just hästbilderna jag uppskattar mest. Du lyfter fram de allra finaste sidorna hos hästarna och det känns liksom som att dina bilder har "själ" på något sätt. Gillar när det inte ser uppställt och framtvingat ut, utan bara avslappnat, naturligt och vackert! :)

2013-02-02 | 13:35:32
♛ 79:an-långt ifrån perfekt

Jag är faktiskt lite inne på samma linje som den som kommenterat i inlägget, jag började läsa pga dina hästbilder, jag är totalt ointresserad av allt utom djurbilderna du tar, tycker helt enkelt inte om andra bilder över huvud taget, men jag jobbar själv som hästfotograf och vet att det många gånger är svårt att få inspiration och tillfälle att fota hästar, och i synnerhet när man blivit av med sin häst som du just blivit.
Däremot kan jag tycka att din attityd i svaret är en aning...dryg? Jag gillar som sagt dina bilder på hästar, men jag har mer än en gång sett prov på att du gärna ser ner på folk som dels gjort saker som du själv gjort fotomässigt (fotat på väldigt lika sätt) och dels att när du inte får beröm rakt igenom, så blir det "taggigt".
Jag kan allt om "jag bloggar för MIN SKULL, det är MIN blogg, låt bli att läsa om det inte passar" etc, men jag ser inget samband mellan den inställningen (som jag själv håller med om) och att man blir dryg när man inte får höra hur bra man är eller är först med saker osv.

Trist, för det drar ner hela intrycket på en i övrigt bra blogg.
Så.... Jag låtsas att jag inte sett det här inlägget, fortsätter scrolla förbi alla bilder som inte är hästar när jag tittar in då och då, och beundrar dina hästbilder, för det är i mitt tycke det du gör bäst.

2013-02-02 | 21:34:37
Blogg/hemsida: http://79an.se
Annie

Hästar är sagodjur, men det vore enformigt med BARA hästbilder i en blogg! ;-D

2013-02-07 | 19:55:18
Blogg/hemsida: http://narannie.blogg.se
Victoria

Tycker du har en bra blandning i din blogg & har aldrig känt att du inriktat dig på hästar men ajg kanske har fel?

2013-02-10 | 20:49:06
Blogg/hemsida: http://impalaa.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: