När inspirationen sviker.

Caroline Dahlén . 2013-12-21 12:52:09 . Dahlén talar ut

 
Som ni märkt har mitt bloggande varit under all kritik sen i somras och jag vet att många av er saknat mina bilder. Tro mej, det har jag med! Jag har försökt att blogga igen men inspirationen försvinner lika fort som den kom. Senaste tiden har jag nämligen haft sån enorm prestationsångest över mina egna bilder och projekt (inte jobb alltså). Jag vill att allt ska bli så perfekt och då lägger jag ner innan jag försökt för att inte bli besviken på mig själv. Jag vill så gärna skapa men är så rädd att misslyckas och att andra ska tycka det jag gör är dålig. Jätte hemsk svacka jag hamnat i som jag säkert tror att många av er fina läsare som också fotograferar kännt av någon gång.
 
Igår fick jag en idé som jag tror kommer kicka igång min inspiration igen!! Duktiga Ida, en fantastisk konstnär från Torsby som jag har haft kontakt med ett tag efter en utställning vi båda var med på. Jag har alltid älskat hennes bilder och igår kom idén som en blixt från klar himmel!
 
Om jag inte har inspirationen till att komma på egna, nya grejer så kan jag ju tolka någon annans. Så jag frågade Ida om hon var på den idén, att vi tolkar varandras bilder. Jag ska alltså förvandla hennes fantastiska konst till fotografier. En stor utmaning men fantastiskt roligt!! Jag är redan super taggad och hoppas regnet avtar så jag kan börja med första bilderna redan idag! Jag har valt dessa tre bilder, sen kommer Ida välja två åt mej :).
Marie-Louise

Snälla Caroline ! Ha inte för höga krav på dig själv. Besöker ofta din blogg för att titta på dina underbara bilder. Man blir verkligen hänförd och ofta tårögd av det du skapar.Sträck på dig istället och var stolt över dig själv. Du är unik !!!

2013-12-21 | 15:58:53
Hanna

Förstår dig helt och hållet! Den där prestationsångesten är så tråkig och onödig.

Jag lovade mig själv att affirmera mkt mer i år. Jag och min man fick en affirmationsbok i aug när vi gifte oss (I det levande nuet Louise Hay - verkar bara finnas kvar på engelska nu) och den har jag använt sen dess men jag hittar också på egna affirmationer utifrån vad jag känner att jag har brist på inombords. Så gör jag som med styrketräningen - jag kör repetitioner.

"Jag älskar mig" säger jag 10 gånger.
"Jag är trygg i mig själv" 10 ggr.
"Jag släpper all press och alla måsten" 10 ggr.
"Jag accepterar mig själv till 100 procent" 10 ggr.
"Jag tror till 100 procent på våra filmer" 10 ggr (gör dokumentärfilmer varav första troligtvis kommer ut i slutet av året :)

Osv. Det spelar ingen roll om man tror på orden, jag tycker ändå det känns viktigt att fylla på sig själv med snälla tankar, precis som när man ger sig själv näringsrik mat :).

2014-01-09 | 23:45:23



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: