Hästsafari på Öland!

Caroline Dahlén . 2012-07-17 11:59:40 . Dahlén tipsar

Utrustning: Nikon D700 - Nikon AF-S 70-200mm f/2,8
 
Många har frågat vart på Öland man hittar alla vackra hästar som vi var och fotograferade på vår lilla tur till Öland. Hästarna kan vem som helst besöka, för vi var på hästsafari! Något som jag verkligen rekomenderar alla som ska till Öland att åka på! Vi fick åka runt i tre olika hagar (gigantiska hagar) och träffade vackra hingstar, ston och super gulliga föl. Det bjöds på fika och hur mycket fölgosning man ville ;)
 
Egentligen ingår även fakta om islandshästarna på turerna men eftersom vi båda har islandshästar hemma så vet vi båda två det mesta om rasen så vi en liten special "fototur" vilket vi verkligen uppskattade! Så är du på Öland eller ska dit, boka in hästsafari för det är verkligen ett minne för livet! 
 
Här hittar du Hästsafari´s hemsida där du kan läsa mer om deras turer och information.
Pernilla

Hej.
Jag har en fråga som jag hoppas att du svara snabbt, ska fotografera idag på en vattenfall och jag vet inte vilka objektiv skulle passar det bäst, jag har Canon lens EF 50 mm 1:1.4 , Canon zoom lens EF 70-200mm 1:4 L USM, Sigma 70mm 1:2.8 DG Macro, vilka är de bäst att ta bild på vattenfall?

Svar: Det beror på vilket avstånd du har till vattenfallet och hur mycket av vattenfallet du vill ha med. De gånger jag fotat vattenfall har jag använt mitt 50mm :)
Caroline

2012-07-17 | 12:50:06
Blogg/hemsida: http://lillapia.blogg.se/
Pernilla

Tack för hjälp.. :).

2012-07-17 | 14:40:45
Blogg/hemsida: http://lillapia.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: