Små gubbar

Caroline Dahlén . 2010-02-20 20:41:34 . Gästbloggare – Lisa

Eftersom det här är en fotoblogg, så tänkte jag skriva om foto idag.
Carro fotar mest hästar och människor, så jag tänkte prata om att fota heeeelt andra saker;


Små gubbar.


Allt som behövdes var armband, färgglada karameller och några nakna tjejer.

 

 

Ni kanske har besökt bloggen Little People?
Eller I skuggan av ett världsarv?

Jag upptäckte Little People för några år sen och blev både imponerad och inspirerad. När I skuggan av ett världsarv dök upp kunde jag inte lägga band på mig.
Jag tog reda på var man kan köpa människor i minatyr och beställde hem ett gäng.

Sen dess har jag använt dem hela två gånger.
Shame on me.
När jag fotar dem så är det i alla fall väldigt roligt. Ljussättningen, perspektivet, var man ska lägga skärpan, vilken scen som ska användas... För att inte tala om att man hålla på precis hur länge man vill utan att modellerna varken tröttnar eller klagar eller får kramp.
Rätt prima, faktiskt.

 

 

 

 

Båda bilderna jag har visat här har jag tagit med mitt Sigma 18-200, jag tänkte att jag skulle göra om det snart igen, med mitt Nikkor 50. Det är lite mer lätthanterligt...
Dessutom har jag ju förstorningsglas till det, för att kunna komma rikigt nära.

Jaja, nog med babbel.
Nu till svaret på frågan som ni alla ställer:

"Vaaaaaart kan jag kööööpa små gubbar?"


Och jag ba:
Här till exempel.
Eller här.
Eller i vilken annan modeljärnvägsaffär som helst.
Eller på tradera, om ni har tur.


Ha en riktigt trevlig kväll, kära främlingar..!
/Lisasfanclub.se
Petra

Kul och fota små människor. :) Man kan själv styra och bygga upp miljön på exakt det sättet man vill. :)

2010-02-21 | 15:48:10
Blogg/hemsida: http://linnea84.blogg.se/
DANSA DET BLÅTT

Hur är det med dig idag? KRAM.

2010-02-21 | 17:40:01
Blogg/hemsida: http://danceitblue.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: