Finaste presenten!

Caroline Dahlén . 2010-02-22 12:54:30 . Allmänt/Vardag


Jag har fått världens finaste present av fröken Jansson. Texten och bilden för tala för sig själv. Tack älskade vän! Den kommer hem till mig från småland i 50x75cm och kommer bli inramad :)

"fröken caroline dahlén.
kommer du ihåg när vi såg glámur på kullen den där duschflaskeregniga dagen i september? du skrek lite i bilen. jag fnissade mest. kommer du ihåg dagen innan när vi såg valar inne i akureyri? jag grät där på stenstranden, skyllde på vinden i ögonen... yeah right... dra den om rödluvan också tänkte du. i ett ganska grått reykjavík filosoferade vi på lyxiga hotellrum stjärnklara nätter och åt runda, färgade karameller vid borgartúni. och såklart världens godaste súpa í brauðisvarta kaffið. vi har ju faktiskt varit i en huvudstad till (om man inte räknar med dom där sju (?) timmarna på arlanda)... london... två dygn i ett regnigt december. jag tror jag åt så att jag nästan sprack dom dagarna. sömnlös var jag innan. men sov som en prinsessa trots att jag kände fjädrarna i hotellsängen. vi hälsade ju också på piff&puff i hyde park. och åt sockervadd på julmarknaden, fast mest sprang vi, jagade av fiskmåsar... du var med när jag träffade på en slags kärlek för första gången (fast då visste jag ju inte riktigt att det var kärlek jag såg på, du gav mig lite råd i köket som är ganska bekant nu, men kändes lite för spännande den där tisdagen). den natten satt vi uppe till soluppgången och fotade dimmiga sjöar. jag tror vi läste igenom hela internet den kvällen. och det var tur att du tog dom där bilderna på kiwi och mig i juni. då visste jag inte att han skulle försvinna från mig tre månader senare och lämna ett hål i hjärtat. tack.
jag har också fått äran att se ditt värmland. men bara på hösten fast jag tror att det blir fler gånger som tur. men då ska jag nog ta med mig ett lexikon. och andra skor. den här bilden är till dig, ett slags lycka-till-med-företaget tror jag. och lite för att jag ville rita glámur, körsbär och godis. för att allt skulle kännas lite bättre, mer fluffigt, rosa och vårigt en vitskitig vinter som denna."

Ni som inte känner mig vet inte sagan om Glamúr. Jag hade sett en häst på internet från en liten gård på norra island, han var till salu, bukskäck och jag blev förälskad. När jag och Emma åkte till island fick jag chansen att åka till gården och träffa honom. Jag hade sett honom på internet i 2år och jag fick träffa honom, jag fick träffa min drömhäst och de va ett underbart möte!! Jag skrek och grät och skrek lite till. Veckan efter vi åkte hem så blev han såld och till sverige. Blir han till salu igen så köper jag honom direkt!



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: