Dumlekakor

Caroline Dahlén . 2010-02-26 10:40:14 . Matlagning


Klockan är inte ens 11:00 men jag har redan hunnit med att baka en sats med dumlekakor. Min syster hade bakat dom i onsdags men då fick jag inte smaka en endaste en för de skulle säljas på kursen i helgen. Så jag fick baka mina egna och tänkte dela med mig receptet till er. Dom är juh sååå goda och tar typ en kvart att göra :)

200g Margarin
1dl    Socker
3dl    Vetemjöl
1tsk  Bakpulver
1st    Påse dumle
1st    Ask noblesse

Rör ihop alla ingredienserna. Rulla ca 20 kulor och lägg i aluminiumformar.
Stoppa i en halv dumlekola i varje kula. Grädda i 200 grader i ca 10min.
Lägg över en noblesse direkt när kakorna kommer ut från ugnen. Låt dom svalna
tills chokladen stelat.



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: