Djurkommunikation del 1: Katterna

Caroline Dahlén . 2010-12-19 11:51:59 . Kissekatterna

Utrustning: Nikon D300 – Nikkor 50mm f.1,8

Mina kissekatter och syrrans hästar har pratat med en djurpratare och jag tänkte visa vad alla djur sa. Jag börjar med mina katter :) Endel saker prickade hon verkligen in, saker hon omöjligt kan ha vetat! Kan förbereda er på tårar när jag lägger ut det Ljúflingur sagt, eller iallafall ni som läst om vad som hänt mellan Petra och honom :)

Pissen:
Jag mår jätte bra, trivs bra här men försök inte lura mig!
Min plats är min, Jag älskar den jätte mycket
Ligger lika väl i sängen som ute och jagar möss, ja om sommarn så klart vintern är inte kul.
Ser honom i ett hallfönster/fönster i en trapp?
Finns en grannkatt, gillar inte, elak
Annars älskar jag alla och att gosa i knät är ju vara bäst när jag vill.

(Vad han tycker om Tila) Hon är bra men hon tar min plats, då säger jag ifrån!
Mitt är mitt, ibland kan jag dela med mig, Bara ibland

Jag får också tonfisk till mig?
Är de något han älskar kanske?

Och så tackar han för sig

Tila:
Ja jag har mina ideer för mig och jag går i min lilla värld och strosar runt
Men jag kan bli arg också, när ja inte får som jag vill
Talar högt
Jag försvinner aldrig men ser mig bara omkring, Jag vet var jag bor

(Vad hon tycker om Pissen) Ja han kan vara dum ibland
men jag är bra mycket snyggare!
Vi retas ganska mycket, eller jag retar honom

Jag älskar alla

Och där tackade hon för sig.

Emma Roodla - Foto

nae :O va konstigt. Jag ser den alltid :O!

2010-12-19 | 12:23:03
Blogg/hemsida: http://babiidarling.blogg.se/
Josefin -Happy Days-

Spännande att kunna få fram info om vad djuren säger, det måste var en väldigt speciell gåva. :-)



Tack, ja pepparkakshöghus hör nog inte till vanligheterna. Har inte sett någon utöver mitt eget men det finns nog fler som fått samma idé någon gång. ;-)

2010-12-19 | 12:46:57
Blogg/hemsida: http://landhagen.blogg.se/happydays
Sara ~ Candis

SV. :D det är sånt som gör att man verkligen känner sig som en bättre människa. Karman växer :)))))) helt underbart gjort av er också <3

2010-12-19 | 13:11:21
Blogg/hemsida: http://candis.se
Emma Roodla - Foto

tack så mkt :)!! ja för läänge sen den tog jag för något år sedan :P sen har jag MASSA bilder jag inte visat här.



Lite grann men inte så mkt, så bilden ser bra ut endå :)!

Tråkigt när de kapar bilden!

2010-12-19 | 13:40:32
Blogg/hemsida: http://babiidarling.blogg.se/
Carro - C.LUNDSTROM

Gud så fina!

2010-12-19 | 23:51:50
Blogg/hemsida: http://clundstrom.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (endast synlig för mig)

URL/Blogg:

Kommentar: